logo bajkowe poddasze

DEFINICJE

  1. Aplikacja mobilna Bajkowe Poddasze – należące do Usługodawcy i zarządzane przez niego oprogramowanie w postaci aplikacji mobilnej, w ramach której, z wykorzystaniem Konta, Użytkownik może korzystać z Usług cyfrowych zapewnianych przez Usługodawcę, bezpłatnie udostępniana do pobrania i użytkowania, z tym zastrzeżeniem, iż z wyjątkiem Treści cyfrowych udostępnianych bezpłatnie w ramach Oferty, dostęp i korzystanie Treści cyfrowych jest możliwy po zakupie Subskrypcji.
  2. Cena – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych uiszczana przez Użytkownika na rzecz Usługodawcy za każdy Okres Dostępu do Platformy Bajkowe Poddasze
  3. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tj. Dz.U. z 2017 r. poz. 459).
  4. Konsument: Osoba fizyczna zawierająca z Usługodawcą Umowę, a Umowa ta nie jest związana bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą,
  5. Konto użytkownika – utworzony przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika zbiór uprawnień umożliwiający dostęp do funkcjonalności Platformy Bajkowe Poddasze, w tym w szczególności zapoznanie się Ofertą, zakup Subskrypcji;
  6. Oferta– częściowo udostępnione a częściowo zablokowane Treści Cyfrowe, które Użytkownik może przeglądać po zarejestrowaniu i założenia Konta użytkownika celem zapoznania się z Platformą Bajkowe Poddasze.
  7. Okres dostępu: czas przez jaki Usługodawca świadczy Usługi na rzecz Użytkownika w ramach Platformy.
  8. Platforma Bajkowe Poddasze – system dostępny przez aplikację webową poprzez adres internetowy: aplikacja.bajkowepoddasze.pl oraz przez aplikację mobilną o nazwie Bajkowe Poddasze, należący do Usługodawcy, w ramach którego dostarczane są w sposób ciągły Treści cyfrowe.
  9. Przedsiębiorca na prawach konsumenta (PNPK) – przedsiębiorca, posiadający wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, który chce zawrzeć Umowę związaną bezpośrednio z prowadzoną przez niego działalnością, a Umowa ta nie ma charakteru zawodowego.
  10. Regulamin – niniejszy Regulamin.
  11. Subskrypcja- świadczenie Usług o charakterze cyfrowym w ramach zawartej Umowy
  12. Treści cyfrowe – wszystkie treści zamieszczone przez Usługodawcę w ramach Platformy Bajkowe Poddasze obejmujące: audiobajki, utwory muzyczne oraz utwory graficzne oraz wszelki inne treści dostępne w ramach Platformy.
  13. Treści Użytkownika – wszystkie informacje przekazane przez Użytkownika i na jego żądanie umieszczone na Platformie, w tym w szczególności komentarze i opinie o Platformie lub Treściach cyfrowych
  14. Umowa – Umowa zawierana pomiędzy Usługodawcą i Użytkownikiem, na mocy której w ramach ustalonej opłaty subskrybcyjnej i w określonym w ramach subskrypcji czasie Usługodawca realizuje na rzecz Użytkownika Subskrypcję obejmującą świadczenie Usług o charakterze cyfrowym.
  15. Usługi - Zamówione przez Klienta za pośrednictwem Platformy Bajkowe Poddasze usługi, świadczone przez Usługodawcę na rzecz Klienta obejmujące Usługi o charakterze cyfrowym i Usługi elektronicznej;
  16. Usługi elektroniczne – usługi świadczone przez Usługodawcę w ramach Platformy Bajkowe Poddasze, obejmujący zakres i rozumienie usług z ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, w tym utrzymanie Konta Użytkownika 
  17. Usługi o charakterze cyfrowym – usługi świadczone przez Usługodawcę za pośrednictwem Platformy Bajkowe Poddasze polegające na dostępie i korzystaniu z Treści cyfrowych;
  18. Usługodawca – Katarzyna Grzywa Hilbrycht prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Bajkowe Poddasze Katarzyna Grzywa – Hilbrycht przy ul. Józefa Rymera nr 47e, 44-310 Radlin, NIP: 6472455455
  19. Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych – ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tj. Dz.U. z 2017 r., poz. 880).
  20. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz.U. z 2017 r., poz. 1219).
  21. Utwory – utwory w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, które będą publikowane przez Usługodawcę w ramach Portalu Bajkowe Poddasze.
  22. Użytkownik –osoba fizyczna, korzystająca z Portalu Bajkowe Poddasze w formie aplikacji webowej i zawierająca w tym celu Umowę. 

POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejszy Regulamin określa w szczególności:
    1. Zasady udostępnienia oferty Platformy Bajkowe Poddasze
    2. Zasady sprzedaży usługi cyfrowej Platformy Bajkowe Poddasze w ramach Subskrypcji,
    3. Zasady korzystania z Platformy Bajkowe Poddasze w ramach Subskrypcji
    4. Zasady administrowania Platformą Bajkowe Poddasze
    5. zasady wyłączania odpowiedzialności Usługodawcy z tytułu świadczenia Usług.
  2. Usługodawca udostępnia nieodpłatnie w Platformie Bajkowe Poddasze Użytkownikowi Regulamin w sposób umożliwiający zapoznanie się z nim przed zawarciem Umowy.
  3. Użytkownicy zobowiązani są do przestrzegania postanowień Regulaminu.
  4. Usługodawca oświadcza, iż w ramach Platformy Bajkowe Poddasze nie jest możliwe zawieranie Umów pomiędzy Użytkownikami.

PUNKT KONTAKTOWY

Usługodawca wyznacza elektroniczny punkt kontaktowy dotyczący działalności Platformy Bankowe Poddasze do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich, Komisją, Radą Usług Cyfrowych oraz kontaktu z Użytkownikiem.

DANE KONTAKTOWE

Jeśli w ramach niniejszego Regulaminu przewidziana jest jakakolwiek forma kontaktu pomiędzy Użytkownikiem a Usługodawcą kontakt ten może odbywać się:

  1. Pisemnie na adres: ul. Rymera 47 e, 44-310 Radlin
  2. Elektronicznie na adres : audiobajki@bajkowepoddasze.com
  3. Telefonicznie: 735 520 352


Zgłoszenie reklamacji, zastrzeżeń lub kierowanie oświadczeń do Usługodawcy powinno następować w ramach powyższych form kontaktu.

O PLATFORMIE BAJKOWE PODDASZE

Platforma Bajkowe Poddasze ma na celu zapewnienie dostępu do Treści Cyfrowych w postaci audiobajek, utworów muzycznych oraz utworów graficznych przeznaczonych zarówno dla dzieci jak i dla dorosłych. Usługodawca będzie się starał w ramach zapewnionego dostępu dostarczać jakościowe treści, jednakże ostateczny ich zakres zależy od Usługodawcy, co Użytkownik akceptuje. Użytkownik w zakresie zawartej Umowy nie ma uprawnienia o decydowaniu o zakresie udostępnionych przez Usługodawcę Treści Cyfrowych w ramach świadczonych Usług. Zobowiązanie Usługodawcy do dostarczania Treści Cyfrowych i Usług ograniczony jest do tego co zostało zawarte w niniejszym Regulaminie.

W ramach Platformy Bajkowe Poddasze Usługodawca zapewnia:

  1. Przeglądanie oferty;
  2. Zawarcie Umowy;
  3. Rejestrację i posiadanie konta Użytkownika
  4. Możliwość zapisu do Newslettera
  5. Dostęp do Treści Cyfrowych
  6. Możliwość pozostawienia Treści Użytkownika w postaci opinii o Treściach Cyfrowych;

Usługodawca umożliwia przeglądanie oferty Portalu Bajkowe Poddasze nieodpłatnie i bez konieczności zakładania Konta Użytkownika. O zakresie udostępnionych w ten sposób treści decyduje Usługodawca.

ZASADY OBOWIĄZUJĄCE UŻYTKOWNIKA PODCZAS KORZYSTANIA Z PLATFORMY BAJKOWE PODDASZE

Platforma Bajkowe Poddasze oraz wszystkie Treści cyfrowe, a także layout, logo, bazy danych, kolorystyka, kody źródłowe stanowią utwór w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Użytkownik ma prawo korzystać z udostępnionych mu Treści cyfrowych na zasadach wynikających z niniejszego Regulaminu i udzielonej mu licencji.

Użytkownik jest zobowiązany do nieudostępniania osobom trzecim w jakikolwiek sposób Treści cyfrowych, a także dbania o to, by osoby trzecie nie miały dostępu do udostępnionych mu Treści cyfrowych w sposób umożliwiający ich powielenie, rozpowszechnienia lub wykorzystanie w sposób sprzeczny z udzieloną licencją.

Korzystanie z Platformy Bajkowe Poddasze jest możliwe tylko dla Użytkowników posiadających ukończone 18 lat i posiadających pełną zdolność do czynności prawnych.

Zabronione jest:

  1. Podejmowanie działań, które są niezgodne z charakterem i misją Platformy Bajkowe Poddasze
  2. Korzystanie w sposób naruszający Regulamin;
  3. Korzystanie z Platformy Bajkowe Poddasze w sposób, który mógłby prowadzić do popełnienia czynu, który zabroniony jest przepisami prawa;
  4. Korzystanie prowadzące do naruszenia własności intelektualnej Usługodawcy lub innych podmiotów;
  5. Podejmowanie działań, które zmierzałyby do uzyskania dostępu do Platformy bez zawarcia Umowy lub złamania ustanowionych zabezpieczeń

KONTO UŻYTKOWNIKA

  1. W ramach Platformy Bajkowe Poddasze, celem zapoznania się ofertą Platformy a także w celu zawarcia Umowy Użytkownik może dokonać rejestracji i założenia Konta Użytkownika.
  2. Rejestracja na Platformie Bajkowe Poddasze następuje po prawidłowym wypełnieniu formularza rejestracyjnego, w ramach którego zostały wskazane niezbędne dane Użytkownika do założenia Konta.
  3. Użytkownik jest zobowiązany do podania w formularzu rejestracyjnym pełnych i prawdziwych danych.
  4. Użytkownik w trakcie rejestracji i założenia Konta będzie poproszony o akceptację treści Regulaminu. Odmowa akceptacji Regulaminu skutkuje przerwanie procesu rejestracji.
  5. W wyniku rejestracji zostaje utworzone konto Użytkownika w Platformie Bajkowe Poddasze przypisane do adresu e-mail, podanego przez Użytkownika w formularzu rejestracyjnym. Konto zawiera dane Użytkownika podane przez niego w formularzu rejestracyjnym, loginem i hasłem ustalonym przez Użytkownika przy rejestracji.
  6. Założenie Konta Użytkownika jest bezpłatne.
  7. Za pomocą Konta Użytkownika ma on możliwość:
    1. Przeglądania oferty Platformy Bajkowe Poddasze, w tym pobrania lub odsłuchania części Treści Cyfrowych
    2. Nabywania Subskrypcji
    3. Logowania się do Aplikacji mobilnej Bajkowe Poddasze lub do aplikacji webowej Bajkowe Poddasze;
    4. Umieszczania Treści Użytkownika w postaci komentarza lub opinii o Platformie Bajkowe Poddasze.
  8. Użytkownik uzyskuje dostęp do Konta po wprowadzeniu w formularzu logowania loginu i hasła podanego podczas rejestracji w Platformie Bajkowe Poddasze.
  9. Konto jest niezbywalne, co oznacza, iż Użytkownik nie ma prawa do udostępniania danych do logowania osobom trzecim.
  10. Usługodawca ma prawo odmówić rejestracji utworzenia Konta w następujących przypadkach:
    1. Podanie niepełnych danych przy rejestracji;
    2. Podanie danych wskazujących, iż Użytkownik nie posiada 18 lat;
    3. Ponownego podania danych wykorzystanych w trakcie tworzenia innego Konta na Platformie Bajkowe Poddasze;
    4. Podanie danych wykorzystanych w trakcie tworzenia innego Konta, które zostało przez Usługodawcę usunięte lub zablokowane.
  11. Użytkownik może w każdej chwili usunąć swoje konto Użytkownika wykorzystując odpowiednią funkcję przewidzianą w aplikacji mobilnej lub aplikacji webowej. Usunięcie konta powoduje usunięcie wszystkich danych osobowych Użytkownika. 


DOSTĘP DO PLATFORMY BAJKOWE PODDASZE ZA POŚREDNICTWEM KONT MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH

  1. Użytkownik może dokonać rejestracji w Platformie Bajkowe Poddasze i uzyskać do niej dostęp w zakresie, o którym mowa powyżej za pośrednictwem danych używanych do logowania posiadanych przez niego już kont na serwisach mediów społecznościowych takich jak:
    1. Google
    2. Apple


  1. Szczegółowe informacje o warunkach korzystania z platform i serwisów mediów społecznościowych znajdują się na następujących stronach internetowych:
    1.  Google - https://policies.google.com/terms?hl=pl  
    2.  Apple - https://www.apple.com/legal/internet-services/itunes/


  1. Integracja Konta Użytkownika na Platformie Bajkowe Poddasze z innymi kontami posiadanymi przez niego w mediach społecznościowych, o których mowa w ust. 1 następuje na podstawie autoryzacji dokonanej przez Użytkownika.
  2. Na potrzeby niniejszego Regulaminu pod pojęciem Konta Użytkownika rozumiane jest także konto założone w sposób o którym mowa w niniejszym punkcie.

ZAKUP SUBSKRYPCJI

  1. Zawarcie Umowy z Usługodawcą następuje poprzez wykupienie Subskrypcji w dwóch wariantach Okresu Dostępu za pośrednictwem Konta Użytkownika.
  2. Każdy Użytkownik ma możliwość zapoznania się z treścią Regulaminu przed zawarciem Umowy.
  3. W ramach Umowy Usługodawca zobowiązuje się do zapewnienia dostępu Użytkownikowi do Treści Cyfrowych w Okresie Dostępu, a Użytkownik zobowiązuje się do uiszczania opłat za każdy Okres Dostępu, zgodnie z warunkami określonymi poniżej.
  4. Aby wykupić Subskrypcję Użytkownik zobowiązany jest do wybrania odpowiedniego Okresu Dostępu, wypełnienia formularza zamówienia oraz dokonania zapłaty
  5. Usługodawca przewiduje dwa Okresy Dostępu:
    1. Czas 12 miesięcy – umowa na czas oznaczony – cena: 290 zł za 12 miesięcy brutto.
    2. Czas 1 miesiąc – umowa na czas oznaczony umowa zawierająca automatyczne odnowienie – cena: 29,99 zł za miesiąc brutto.

Informacje o możliwości zawarcia danego rodzaju Umowy są Użytkownikowi każdorazowo podawane w ramach Platformy Bajkowe Poddasze. Informacje te mogą być w szczególności podane Użytkownikowi w ramach dokonywanego przez niego procesu zakupowego, podczas którego może on mieć możliwość wyboru – w odniesieniu do Treści Cyfrowych danego Okresu Dostępu. Szczególne postanowienia dotyczące każdego z ww. typów Umów zostały ujęte poniżej w treści niniejszego Regulaminu

  1. Zawarcie Umowy wymaga zaakceptowania Regulaminu.
  2. Zawarcie Umowy następuje poprzez naciśnięcie przycisku „Zamawiam i płacę” i dokonanie płatności. 
  3. Usługodawca wydaje Użytkownikowi – poprzez przesłanie na adres poczty elektronicznej Użytkownika, podany podczas rejestracji Konta– potwierdzenie zawarcia Umowy, jak również potwierdzenie wyrażenia przez niego zgody na dostarczanie treści cyfrowych w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od Umowy oraz w przypadku umów cyklicznie odnawialnych potwierdzenie wyrażenia przez Użytkownika zgody na cykliczne obciążanie jego środka płatności (np. karty płatniczej).
  4. Dostęp oraz możliwość korzystania z Treści Cyfrowych objętych Umową następuje po jej zawarciu (tj. po dokonaniu płatności), natychmiast po zawarciu Umowy pod warunkiem że w procesie zakupowym Użytkownik zażądał natychmiastowego rozpoczęcia świadczenia Treści Cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy. Dostęp następuje z poziomu przeglądarki (aplikacji webowej) lub Aplikacji Mobilnej.
  5. Usługodawca zastrzega sobie prawo do:
    1. przejściowego zaprzestania zapewnienia możliwości przeglądania i korzystania z Platformy ze względu na czynności konserwacyjne lub związane z modyfikacją Platformy,
    2. wysyłania komunikatów technicznych, prawnych i transakcyjnych związanych z funkcjonowaniem z przeglądaniem i korzystaniem z Platformy, 
    3. dowolnej modyfikacji możliwości korzystania z Platformy Bajkowe Poddasze poprzez zmian, usunięcie lub dodanie funkcjonalności. W przypadku zmian mających wpływ na prawa i obowiązki Użytkownika zmiany te będą odzwierciedlane poprzez zmianę Regulaminu.

WARUNKI DOTYCZĄCE UMOWY NA CZAS OZNACZONY

  1. W wyniku zawarcia Umowy na czas oznaczony, Użytkownik – w zamian za dokonanie jednorazowej płatności – uzyskuje dostęp do Treści Cyfrowych przez czas wskazany 12 miesięcy po którego upływie dostęp zostaje zakończony. 
  2. Dostęp do Treści Cyfrowych objętych Umową na czas oznaczony zostaje Użytkownikowi przyznany na ściśle określony czas, liczony od chwili zawarcia Umowy do momentu (wyznaczonego przez dzień, godzinę, minuty i sekundy) przypadającego dokładnie po upływie objętego Umową czasu dostępu, będącego iloczynem okresów 24-godzinnych, liczonych od chwili zawarcia Umowy.
  3. W celu zawarcia Umowy na czas oznaczony, Użytkownik jest zobowiązany dokonać – w trakcie procesu zakupowego, bezpośrednio po wyświetleniu mu stosownego okna dialogowego w tym zakresie – pełnej płatności za udostępnienie mu Treści Cyfrowych. Brak płatności będzie skutkował brakiem zawarcia Umowy na czas oznaczony.

WARUNKI DOTYCZĄCE UMOWY NA CZAS OZNACZONY Z AUTOMATYCZNYM ODNOWIENIEM

  1. W wyniku zawarcia Umowy na czas oznaczony z automatycznym odnowieniem, Użytkownik – w zamian za dokonanie jednorazowej płatności – uzyskuje dostęp do Treści Cyfrowych przez czas wskazany 1 miesięcy po którego upływie dostęp zostaje automatycznie odnowiony na warunkach, o których mowa w niniejszym dziale. 
  2. W przypadku zawarcia Umowy na czas oznaczony z opcją cyklicznego odnawiania, Użytkownik uzyskuje nieprzerwany dostęp do Treści Cyfrowych, pod warunkiem dokonywania za nie okresowych płatności. 
  3. W przypadku takich Umów płatności należne Usługodawcy od Użytkownika pobierane są cyklicznie oraz automatycznie, wraz z rozpoczęciem danego Okresu Dostępu. Dokonanie płatności następuje poprzez obciążenie środka płatności, którym w tym celu posługuje się Użytkownik, kwotą odpowiadającą należności za dany Okres Dostępu. Płatności pobierane są na podstawie podanych przez Użytkownika danych dotyczących środka płatności, z którego w tym celu korzysta (np. karta kredytowa). 
  4. Płatności pobierane są do momentu kiedy Użytkownik złoży oświadczenie o zrezygnowaniu z cyklicznego odnawiania Umowy 
  5.  Użytkownik, który zawarł Umowę z opcją automatycznego odnawiania, może w każdym czasie, bez podania przyczyn, złożyć Usługodawcy oświadczenie o rezygnacji z cyklicznego odnawiania. Oświadczenie to składa się poprzez skorzystanie z przycisku „Anuluj” znajdującego się w ramach Konta Użytkownika.
  6.  W przypadku prawidłowego złożenia oświadczenia o rezygnacji z cyklicznego odnawiania, Umowa ulega rozwiązaniu z końcem Okresu Dostępu, za który została dokonana ostatnia płatność. Z tym też momentem zakończeniu ulega dostęp Użytkownika do Treści Cyfrowych. 
  7. Umowa ulega rozwiązaniu także w przypadku niemożliwości pobrania płatności za kolejny Okres Dostępu (np. z powodu braku środków na karcie płatniczej, utraty ważności karty) – wraz z końcem poprzedniego Okresu Dostępu. System automatycznie dokonana 8 prób pobrania płatności w razie pierwotnego niepowodzenia w przeciągu dwóch tygodni. Brak dokonania płatności po dokonaniu prób zgodnie ze zdaniem poprzedzającym prowadzi do rozwiązania Umowy.

PŁATNOŚCI

  1. Subskrypcja jest płatna, a wysokość opłaty każdorazowo jest podana na Platformie Bajkowe Poddasze. Opłaty widniejące na Platformie są kwotami brutto.
  2. W każdym przypadku informowania o obniżeniu Opłaty Usługodawca obok informacji o obniżonej Opłacie umieszcza również informację o najniższej wysokości Opłaty, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Jeżeli od czasu oferowania Subskrypcji nie minęło jeszcze 30 dni, informacja będzie dotyczyła najniższej Opłaty, która obowiązywała od dnia rozpoczęcia oferowania tej Subskrypcji.
  3. Z zachowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa płatności są należne Usługodawcy także w przypadku, w którym Użytkownik nie korzysta z Platformy Bajkowe Poddasze z przyczyn leżących po jego stronie.
  4. Opłaty za Subskrypcje dokonuje się z góry.
  5. Płatność jest możliwa w następujący sposób:
    1. Umowa na czas oznaczony – zapłatę za pośrednictwem operatora szybkich płatności BLIK lub za pośrednictwem karty płatniczej;
    2. Umowa na czas oznaczony z automatycznym odnowieniem – za pośrednictwem karty płatniczej.
  6. Subskrypcje w Okresach Dostępu z opcją automatycznego odnawiania są możliwe wyłącznie za pomocą karty płatniczej. Tym samym warunkiem zawarcia Umowy z opcją automatycznego odnowienia jest podanie przez Usługodawcę i operatora płatności informacji dotyczących karty płatniczej. W takim przypadku rachunek bankowy powiązany z daną kartą płatniczą jest automatycznie obciążany kwotą odpowiadającą Opłacie za danych Okres Dostępu z opcją automatycznego odnawiania.
  7. Na życzenie Użytkownika Usługodawca wystawi fakturę VAT. W tym celu Usługodawca poprosi Użytkownika o podanie danych niezbędnych do wystawienia faktury w trakcie składania zamówienia poprzez formularz zamówienia. Faktury Vat będą przesyłane elektronicznie na adres podany podczas rejestracji Konta Użytkownika, na co Użytkownik niniejszym wyraża zgodę. Użytkownik upoważnia usługodawcę do wystawiania faktur Vat bez jego podpisu.

TREŚCI CYFROWE

  1. W ramach Subskrypcji Usługodawca udostępnia Użytkownikowi do korzystania Treści Cyfrowe.
  2. Zakres dostarczonych Użytkownikowi Treści Cyfrowych został przedstawiony Użytkownikowi w ramach Oferty.
  3. Usługodawca może dostarczać Treści Cyfrowe dodatkowe w stosunku do tych, które zostały przedstawione w ramach Oferty. O zakresie udostępnianych dodatkowych Treści Cyfrowych oraz czasie ich dostarczenia decyduje Usługodawca.
  4. Usługodawca nie jest zobowiązany do udostępniania Użytkownikowi Treści Cyfrowych w wersjach archiwalnych lub udostępniania ich aktualizacji.
  5. Usługodawca ma prawo usunąć lub zmienić Treść Cyfrową w przypadku, gdy:
    1. Dana Treść Cyfrowa narusza prawo
    2. Wystąpią inne okoliczności uzasadniające usunięcie lub zmianę Treści Cyfrowej, w tym usunięcie usterki Portalu Bajkowe Poddasze lub Treści Cyfrowej, konieczność poprawienia funkcjonalności Treści Cyfrowej lub dostosowanie jej do potrzeb Użytkowników.
  6. W takim przypadku w terminie 14 dni przed planowanym usunięciem lub zmianą Treści Cyfrowej poinformuje o tym Użytkownika, chyba że ze względu na powszechnie obowiązujące przepisy prawa jest on zobowiązany do niezwłocznego usunięcia lub zmiany danej Treści Cyfrowej.
  7. Użytkownik ma prawo do wypowiedzenia Umowy z uwagi na dokonane usunięcie lub zmianę Treści Cyfrowej w terminie 7 dni od dnia otrzymania powiadomienia o planowanym usunięciu lub w przypadku gdy usunięcie nastąpiło bez uprzedniego powiadomienia od dnia usunięcia do rozwiązania Umowy. Prawo to nie przysługuje jeżeli Usługodawca zapewni Użytkownikowi korzystanie z Treści Cyfrowych w stanie niezmienionym.
  8. W ramach Umowy Usługodawca nie gwarantuje, iż Treści Cyfrowe będą odpowiadały oczekiwaniom Użytkowników.

LICENCJA

  1. Wszelkie treści przygotowane przez Usługodawcę lub osoby z nim współpracujące i udostępnione w ramach Platformy Bajkowe Poddasze, w tym Treści cyfrowe, kody źródłowe, kolorystyka i layout, bazy danych mogą stanowić dobra niematerialne.
  2. Na podstawie niniejszego Regulaminu, Usługodawca udziela Użytkownikowi licencji niewyłącznej na korzystanie z treści, o których mowa w ust. 1, w zakresie koniecznym do należytego korzystania z Subskrypcji.
  3. Licencja jest udzielania na Okres Dostępu i nie może być udzielana na rzecz osób trzecich (sublicencja) w chwili uzyskania dostępu do Platformy Bajkowe Poddasze na podstawie Umowy.
  4. W zakresie materiałów udostępnionych Użytkownikowi w ramach Oferty, Użytkownik jest zobowiązany do korzystania z nich tylko w granicach dozwolonego użytku.


TREŚCI UŻYTKOWNIKA

  1. Za pośrednictwem Platformy Bajkowe Poddasze dla Użytkowników, którzy utworzyli Konto Użytkownika i dokonali zakupu Subskrypcji Usługodawca umożliwia przesłanie w ramach Konta Użytkownika opinii o Platformie Bajkowe Poddasze.
  2. Po otrzymaniu opinii Usługodawca weryfikuje, czy pochodzi ona od Użytkownika, który dokonał zakupu Subskrypcji i jej używał.
  3. Usługodawca decyduje, czy opinię Użytkownika opublikować w ramach Platformy Bajkowe Poddasze. Nie wszystkie opinie Użytkowników są publikowane.
  4. Usługodawca nie gratyfikuje w żaden sposób Użytkowników za wystawione przez nich opinie pozytywne.
  5. Usługodawca nie przewiduje automatycznego publikowania opinii.
  6. W przypadku stworzenia grup społecznościowych i możliwości publikacji treści przez Użytkowników, Użytkownicy zobowiązani są do powstrzymania się od przekazywania treści:
    1. o charakterze bezprawnym, naruszających dobre obyczaje lub interesy Usługodawcy,
    2. wprowadzających w błąd Kandydatów, w tym zawierającego nieprawdziwe lub nierzetelne informacje;
    3. naruszających dobra osobiste osób trzecich,
    4. nawołujących do popełnienia przestępstwa,
    5. zawierających treści wulgarne, zniesławiające lub obraźliwe,
    6. o charakterze erotycznym lub pornograficznym,
    7. niezwiązanych bezpośrednio z celem lub charakterem Usługi, 
    8. zawierające zakazane reklamy
    9.  dyskryminujące ze względu na: wiek, płeć, wyznanie, niepełnosprawność, rasę, religię, narodowość, przekonania polityczne, orientację seksualną, pochodzenie etniczne, przynależność związkową bez uzasadnienia prawnego;
    10. zawierających hiperłącza do stron internetowych zawierających wyżej wymienione treści.
  7. W razie wykrycia niezgodności z Regulaminem lub powszechnie obowiązującymi przepisami prawa Usługodawca może zablokować daną treść lub ją usunąć.
  8. Usługodawca w przypadku zablokowania lub usunięcia treści powiadamia o tym jej Użytkownika podając uzasadnienie. Użytkownik może wnieść odwołanie od tej decyzji. 
  9. Usługodawca zapewnia osobom trzecim możliwość zgłoszenia naruszenia przez treść przekazaną przez Użytkownika Regulaminu lub powszechnie obowiązujących przepisów prawa następującymi na dane kontaktowe podane w treści niniejszego Regulaminu.
  10. Zgłoszenie powinno zawierać:
    1. wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że są one nielegalne;
    2. jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację Treści Użytkownika, stosownie do rodzaju Treści Użytkownika i konkretnego rodzaju usługi hostingu;
    3. imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE;
    4. oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
  11. Usługodawca potwierdza otrzymanie zgłoszenia osobie trzeciej i może:
    1. Wezwać do uzupełnienia zgłoszenia w terminie 14 dni od dnia wezwania pod rygorem pozostawienia go bez rozpoznania;
    2. Zweryfikować zgłoszoną treść – nie później niż 14 dni od dnia otrzymania prawidłowego zgłoszenia;
    3. W trakcie weryfikacji -  ukryć treść;
  12. O decyzji usunięcia lub zablokowania treści Usługodawca powiadamia zgłaszającego i użytkownika, którzy mogą złożyć od tej decyzji odwołanie. Odwołanie powinno zawierać imię i nazwisko odwołującego, dane kontaktowe oraz szczegółowe uzasadnienie odwołania. Odwołanie jest rozpatrywane w terminie 14 dni od jego złożenia.


SPOŁECZNOŚĆ BAJKOWE PODDASZE

  1. Usługodawca może stworzyć grupę społeczności Bajkowe Poddasze powiązanej z zakupieniem Subskrypcji.
  2. W przypadku, w którym w ramach grupy będzie przewidywane tworzenie Treści Użytkownika, Użytkownik oświadcza iż jest mu wiadomym, iż przesłanie takiej treści oznacza jego żądanie w zakresie przechowania w systemie Usługodawcy lub jego partnera lub w zakresie jej publikacji.
  3. Usługodawca może przeprowadzać weryfikację treści użytkownika zamieszczonej w grupie społeczności Bajkowe Poddasze na zasadach obowiązujących dla wszystkich Treści Użytkownika
  4. Usługodawca nie przeprowadza weryfikacji prewencyjnej  (przed publikacją).


WYMAGANIA TECHNICZNE UDOSTĘPNIENIA PORTALU BAJKOWE PODDASZE PRZEZ USŁUGODAWCĘ

  1. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z Platformy Bajkowe Poddasze współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Użytkownik i Usługodawca są następujące:
    1. Urządzenia: 
      1.  Urządzenia mobilne (smartfon, tablet) z systemami:
        1. Android w wersji 12 lub nowszej
      2. iOS w wersji 15 lub nowszej
    2. Komputery z przeglądarkami wymienionymi poniżej:
      1. System operacyjny komputera:
        1. Windows 7 lub nowszy
        2. Mac OS macOS 10.12.1+ lub nowszy
      2. Wersje przeglądarek:
        1. Google Chrome w wersji 69 lub nowszej
        2. Mozilla Firefox w wersji 60 lub nowszej
        3. Microsoft Edge Legacy w wersji 15 lub nowszej, Edge w wersji 64 lub nowszej
        4. Safari w wersji 10 lub nowszej
        5. Opera w wersji 37 lub nowszej
    3. Odpowiednie ustawienia prywatności w systemie operacyjnym lub przeglądarce, które umożliwiają zarządzanie plikami cookie i zezwalanie na przetwarzanie danych osobowych. 
    4.  Dostęp do stabilnego połączenia internetowego, aby odsłuchiwać treści audio, pobierać treści pdf oraz dokonywać zakupów subskrypcji. 
    5.  Obsługa języka JavaScript w przeglądarce, jeśli aplikacja webowa wykorzystuje interaktywne elementy lub funkcje
  2. Usługodawca zastrzega, że przeglądanie Platformy Bajkowe Poddasze może wiązać się ze standardowym ryzykiem związanym z wykorzystaniem sieci Internet i rekomenduje Użytkownikom oraz Użytkownikom przedsięwzięcie odpowiednich kroków w celu ich zminimalizowania.
  3. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za odpowiedni stan techniczny lub właściwą konfigurację sprzętu używanego przez Użytkownika w celu skorzystania z Portalu Bajkowe Poddasze. 
  4. Przed zawarciem Umowy lub przed rozpoczęciem korzystania z Platformy Użytkownik jest zobowiązany do weryfikacji czy spełnia minimalne wymagania techniczne.
  5. W ramach założonego Konta Usługodawca będzie się starał zapewniać dostęp do Platformy Bajkowe Poddasze w sposób ciągły (24/7), chyba że dojdzie do:
    1. Naruszenia działania Platformy Bajkowe Poddasze przez osoby trzecie;
    2. Siły wyższej;
    3. Wystąpienia błędów lub awarii;
    4. Przeprowadzenia prac konserwacyjnych.
  6. Gwarantowany dostęp do platformy Bajkowe Poddasze to 90% w każdym miesiącu kalendarzowym. W przypadku niespełnienia powyższej gwarancji Użytkownikowi przysługuje rekompensata w postaci obniżenia Opłaty Subskrypcyjnej w wysokości 10 zł.
  7. Usługodawca w przypadku przeprowadzenia prac konserwacyjnych będzie o tym informował Użytkownika z odpowiednim uprzedzeniem poprzez przesłanie informacji mailowej na adres podany przy rejestracji Konta.
  8. W przypadku wystąpienia problemów technicznych, Usługodawca zapewnia Użytkownikowi wsparcie techniczne obejmujące kwestie dotyczące Platformy. Wsparcie nie obejmuje czynności, które dotyczą urządzeń lub oprogramowania należącego do Użytkownika. Celem skorzystania ze wsparcia Użytkownik powinien przesłać wiadomość elektroniczną do Usługodawcy wraz z dokładnym opisem problemu, a także ewentualnie załączniki formie plików. Przyjęcie zgłoszenia zostanie potwierdzone przez Usługodawcę w godzinach roboczych od 08:00 - 15:00 w dni robocze. Po dokonaniu analizy zgłoszenia Usługodawca poinformuje o jej wynikach Użytkownika i planowanym sposobie usunięcia problemu. Celem weryfikacji problemu Usługodawca może zaingerować w Konto Użytkownika.

WYŁĄCZENIA ODPOWIEDZIALNOŚCI USŁUGODAWCY

  1. W przypadku powstania jakichkolwiek roszczeń Użytkownika względem Usługodawcy nie odpowiada on za utracone korzyści, a jego odpowiedzialność ograniczona jest do rzeczywistej straty.
  2. Usługodawca nie odpowiada za działania i zaniechania podmiotów trzecich, w tym w szczególności operatorów płatności oraz dostawców oprogramowania.
  3. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki związane z naruszeniem przez Użytkownika niniejszego regulaminu, w tym w szczególności: braku zapewnienia odpowiednich warunków technicznych, braku zapłaty Opłat Subskrypcyjnych, naruszenie przez Użytkownika przepisów prawa, zastosowanie względem Użytkownika sankcji zablokowania lub usunięcia Konta Użytkownika, podanie nieprawidłowych danych przez Użytkownika.
  4. Usługodawca nie odpowiada za skutki wystąpienia Siły wyższej.
  5. Usługodawca nie odpowiada za brak spełnienia subiektywnych oczekiwań Użytkownika wobec Treści Cyfrowych. 

CZAS TRWANIA UMOWY

  1. Umowa dotycząca Usług elektronicznych, w tym w szczególności założenia i utrzymania Konta Użytkownika, zapewnienia dostępu do Oferty znajdującej się na Platformie Bajkowe Poddasze, jest zawierana na czas nieokreślony.
  2. Umowa w przedmiocie Subskrypcji jest zawierana na czas oznaczony (12 miesięcy lub 1 miesiąc z automatycznym odnowieniem) odpowiadający wyborowi Użytkownika.

PRAWA KONSUMENTA

  1. Postanowienia niniejszego działu, mają zastosowanie względem podmiotów korzystających z uprawnień konsumentów na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego. Za taką osobę uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Z praw przysługujących konsumentom, skorzystać może także osoba fizyczna prowadzącą działalność gospodarczą, o ile z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Na potrzeby niniejszego Regulaminu, osoby te będą dalej zwane Konsumentami.
  2. Usługodawca względem osób i podmiotów innych niż w ust. 1 powyżej, ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym. 
  3. Podstawą prawną uprawnień konsumenckich jest ustawa o prawach konsumenta. Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia ustawy są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy ustawy.

KONSUMENCKIE PRAWO ODSTĄPIENIA BEZ PODAWANIA PRZYCZYNY

  1. Konsumentowi, który dokonuje zakupu Usług, przysługuje prawo do odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia zawarcia umowy.
  2. Prawo do odstąpienia od umowy nie będzie przysługiwać Konsumentowi w przypadku zawarcia umowy z Usługodawcą, której przedmiotem byłoby dostarczanie Treści Cyfrowych, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za jego wyraźną zgodą przed upływem terminu do odstąpienia od umowy
  3. W przypadku, w którym Konsument przy zawarciu umowy zażądał rozpoczęcia jej wykonywania przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy bez podawania przyczyny W takim wypadku, Konsument będzie zobowiązany do zapłaty kosztów związanych ze świadczeniem Usługi spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą do obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia. 
  4. W celu skorzystania z uprawnienia do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny Klient zobowiązany jest do złożenia oświadczenia woli w tym względzie. Przykładowy wzór oświadczenia stanowi Załącznik do Regulaminu.
  5. Termin 14 dni uważa się za zachowany, jeśli przed upływem tego terminu oświadczenie o odstąpieniu zostanie przesłane Usługodawcy.  
  6. W przypadku odstąpienia od umowy umowę uważa się za niezawartą i Strony zobowiązane są do wzajemnego zwrotu świadczeń. 
  7. Nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, Usługodawca zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane płatności. Usługodawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  8. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie Usługi Usługodawca od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta w trakcie korzystania z Usługi dostarczonych przez przedsiębiorcę, z wyjątkiem treści, które:
    1. są użyteczne wyłącznie w związku z Usługą, które stanowiły przedmiot umowy;
    2. dotyczą wyłącznie aktywności Konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczonych przez przedsiębiorcę;
    3. zostały połączone przez przedsiębiorcę z innymi danymi i nie mogą zostać z nich wydzielone lub mogą zostać wydzielone jedynie przy nakładzie niewspółmiernych wysiłków;
    4. zostały wytworzone przez konsumenta wspólnie z innymi Konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać.
  9. Z wyjątkiem przypadków, o których mowa w ust. 7, przedsiębiorca na żądanie Konsumenta udostępnia mu treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczonych przez Usługodawcę.
  10. Konsument ma prawo odzyskać treści cyfrowe od Usługodawcy nieodpłatnie, bez przeszkód ze strony Usługodawcy, w rozsądnym terminie i powszechnie używanym formacie przeznaczonym do odczytu maszynowego.
  11. W przypadku odstąpienia od umowy Usługodawca może uniemożliwić Konsumentowi dalsze korzystanie z treści usługi, w szczególności przez uniemożliwienie Konsumentowi dostępu do Usługi cyfrowej lub zablokowanie konta użytkownika. Przepis ten nie ma wpływu na uprawnienia konsumenta, o których mowa w ust. 9.
  12. Prawo do odstąpienia od Umowy nie przysługuje Klientowi, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni Usługę za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia Usługi, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo do odstąpienia od Umowy.


UPRAWNIENIA KONSUMENTA W ZWIĄZKU Z BRAKIEM ZGODNOŚCI USŁUGI CYFROWEJ Z UMOWĄ

  1. Do Umów, które są zawierane przez Konsumenta, stosuje się przepisy o odpowiedzialności za zgodność treści cyfrowych z Umową, które są zawarte w ustawie o prawach konsumenta, z uwzględnieniem postanowień Regulaminu.
  2. Usługodawca jest odpowiedzialny względem Konsumenta za zgodność Usługi z Umową. Zgodność Usługi z Umową ocenia się zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta.
  3. Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Usługi z Umową, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z Umową miała być ona dostarczana.
  4. Usługa powinna być zgodne przez czas ich dostarczania zgodnie z Umową.

DOPROWADZENIE USŁUGI DO ZGODNOŚCI Z UMOWĄ

  1. Jeżeli Usługa jest niezgodna z Umową, Konsument może żądać doprowadzenia jej do zgodności z Umową.
  2. Jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową jest niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Usługodawcy, może on odmówić doprowadzenia Usługi do zgodności z Umową.
  3. Usługodawca doprowadza Usługę do zgodności z Umową w rozsądnym czasie, nie dłuższym niż 21 dni, od chwili, w której został on poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności Usługi z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane.
  4. Koszty doprowadzenia Usługi do zgodności z Umową ponosi Usługodawca.

OBNIŻENIE CENY LUB ODSTĄPIENIE OD UMOWY W PRZYPADKU NIEZGODNOŚCI USŁUGI Z UMOWĄ

  1. Jeżeli Usługa jest niezgodna z Umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu Opłaty albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
    1. Usługodawca odmówił doprowadzenia Usług do zgodności z Umową;
    2. Usługodawca nie doprowadził Usług do zgodności z Umową;
    3. brak zgodności Usługi z Umową występuje nadal, mimo że Usługodawca próbował doprowadzić Usługę do zgodności z Umową;
    4. brak zgodności Usługi z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie Opłaty albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków doprowadzenia do zgodności z Umową;
    5. z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Usługi do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
  2. Obniżona Opłata musi pozostawać w takiej proporcji do Opłaty wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Usługi niezgodnych z Umową pozostaje do wartości Usługi zgodnych z Umową. Jeżeli Usług są dostarczane w częściach lub w sposób ciągły, przy obniżeniu Opłaty należy uwzględnić czas, w którym Usługi pozostawały niezgodne z Umową.
  3. Usługodawca jest zobowiązany zwrócić Konsumentowi należną mu Opłatę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu Ceny.
  4. Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli Usługi są dostarczane w zamian za zapłatę Opłaty, a brak zgodności Usługi z Umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Usługą z Umową jest istotny.

ROZLICZENIE Z KONSUMENTEM W PRZYPADKU ODSTĄPIENIA OD UMOWY ZE WZGLĘDU NA NIEZGODNOŚĆ LUB NIEDOSTARCZENIE

  1. W sytuacji, gdy Konsument odstąpi od Umowy:
  2. w ramach uprawnień wynikających z rękojmi konsumenckiej za niezgodność Treści Cyfrowych z Umową;
  3. w przypadku niedostarczenia przez Sprzedawcę Treści Cyfrowych, pomimo wezwania ze strony Kupującego,

do rozliczeń pomiędzy Stronami stosuje się postanowienia niniejszego paragrafu.

  1. Usługodawca jest zobowiązany do zwrotu Opłaty jedynie w części odpowiadającej Usłudze niezgodnej z Umową albo Usłudze, w odniesieniu do której odpadł obowiązek jej dostarczenia na skutek odstąpienia od Umowy. Jednocześnie Usługodawca nie jest uprawniony do żądania zapłaty za czas, w którym Usługi były niezgodne z Umową, nawet jeżeli przed odstąpieniem od Umowy Konsument faktycznie z nich korzystał.
  2. Usługodawca jest zobowiązany zwrócić Konsumentowi należną mu Opłatę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy.
  3. Usługodawca dokonuje zwrotu należnej Opłaty przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  4. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie Usługi Usługodawca od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta w trakcie korzystania z Usługi dostarczonych przez przedsiębiorcę, z wyjątkiem treści, które:
  5. są użyteczne wyłącznie w związku z Usługą, które stanowiły przedmiot umowy;
  6. dotyczą wyłącznie aktywności Konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczonych przez przedsiębiorcę;
  7. zostały połączone przez przedsiębiorcę z innymi danymi i nie mogą zostać z nich wydzielone lub mogą zostać wydzielone jedynie przy nakładzie niewspółmiernych wysiłków;
  8. zostały wytworzone przez konsumenta wspólnie z innymi Konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać.
  9. Z wyjątkiem przypadków, o których mowa w ust. 5, przedsiębiorca na żądanie Konsumenta udostępnia mu treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczonych przez Usługodawcę.
  10. Konsument ma prawo odzyskać treści cyfrowe od Usługodawcy nieodpłatnie, bez przeszkód ze strony Usługodawcy, w rozsądnym terminie i powszechnie używanym formacie przeznaczonym do odczytu maszynowego.
  11. W przypadku odstąpienia od umowy Usługodawca może uniemożliwić Konsumentowi dalsze korzystanie z treści usługi, w szczególności przez uniemożliwienie Konsumentowi dostępu do Usługi cyfrowej lub zablokowanie konta użytkownika. Przepis ten nie ma wpływu na uprawnienia konsumenta, o których mowa w ust. 7.

SPORY Z KONSUMENTEM

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Usługobiorcę będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.phphttp://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
  2. Usługobiorca będący konsumentem posiada następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    1. zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (t.j. Dz. U. z 2019 r.  poz. 1668 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 6 lipca 2017 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych sądów polubownych przy wojewódzkich inspektorach inspekcji handlowej (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1356 ze zm.);
    2. zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (t.j. Dz. U. z 2019 r.  poz. 1668 ze zm.), z wnioskiem o o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązanie sporu sporu między Usługobiorcą a Usługodawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej;
    3. uzyskanie bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl;
    4. korzystanie z platformy internetowej ODR Unii Europejskiej umożliwiającej składanie reklamacji i dochodzenie roszczeń związanych z umową, która to platforma ODR Unii Europejskiej znajduje się na stronie: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. 

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie. Każdy dokument zawierający Regulamin oznaczony jest datą, od której obowiązują jego postanowienia.
  2. Zmiany są publikowane na stronie aplikacja.bajkowepoddasze.pl/regulamin a ponadto Usługobiorca zostanie powiadomiony drogą elektroniczną o planowanej zmianie treści Regulaminu.
  3. W przypadku, o którym mowa w ust. 2, Usługobiorca ma prawo rozwiązać umowę o świadczenie Usług do czasu planowanego wejścia w życie zmian. Niezgłoszenie chęci zakończenia umowy o świadczenie Usług bądź złożenie oświadczenia po wejściu zmian w życie poczytuje się za zgodę Usługobiorcy na świadczenie Usług na zasadach zgodnych z nowym Regulaminem. Zdanie drugie nie stosuje się do Usługobiorców będących konsumentami.
  4. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego.
  5. Użyte w Regulaminie nagłówki jednostek redakcyjnych (paragrafów) mają charakter informacyjny dla wygody Stron i nie wpływają na interpretację umowy o świadczenie Usług.
  6. Jeżeli jakiekolwiek postanowienie Regulaminu w całości lub części zostanie uznane za nieważne, bezskuteczne lub niemożliwe do wyegzekwowania, nie wpłynie to na ważność, skuteczność lub możliwość wyegzekwowania pozostałych postanowień Regulaminu. Strony niniejszym zgadzają się zastąpić takie postanowienie właściwym przepisem prawa.
  7. W przypadku jakichkolwiek sporów wynikłych pomiędzy Stronami – za zastrzeżeniem postanowień w dziale „Spory z konsumentami” - odnośnie zawarcia, interpretacji, wykonania i skutków prawnych umowy o świadczenie Usług Strony w dobrej wierze podejmą negocjacje w celu polubownego rozstrzygnięcia sporu. W razie braku rozwiązania sporu na drodze polubownej Strony oddadzą spór pod rozstrzygnięcie sądowi powszechnemu właściwemu dla siedziby Usługodawcy, a w przypadku Usługobiorców będących konsumentami — sądowi powszechnemu, którego właściwość określają przepisy Kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r. (t. j. Dz. U. z 2019 poz. 1460 ze zm.).
  8. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 1 października 2024r.